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terça-feira, 2 de setembro de 2008

ANDAR DE TÁXI OU MANTER UM SEGUNDO CARRO?

ANDAR DE TÁXI OU MANTER UM SEGUNDO CARRO?

De acordo com levantamento do CEFIPE (Centro de Estudos de Finanças Pessoais e Negócios), manter um segundo carro pode custar R$ 10 mil a mais por ano, em comparação com andar de táxi.

O estudo, ao considerar um carro no valor de R$ 40 mil, calcula que seu custo mensal supere os R$ 1.900. Por esse mesmo valor, ainda segundo o Cefipe, é possível andar de táxi, realizando o mesmo trajeto rodado pelo carro particular, economizando mais de R$ 900 por mês.

Cálculo equivocado

Segundo o centro de estudos, poucos percebem essa grande economia, pois a maioria das pessoas considera apenas o combustível, o seguro, a manutenção e os impostos no cálculo do custo do segundo carro próprio.

É necessário acrescentar à conta uma série de outros fatores, como a depreciação do automóvel e o que o proprietário ganharia se a mesma quantia estivesse investida no banco.

"Andar de táxi é mais seguro e barato do que ter que pagar IPVA (Imposto sobre a Propriedade de Veículos Automotores), gasolina, seguro e outras despesas", afirma o presidente da Adetax (Associação das Empresas de Táxi de Frota do Município de São Paulo), Ricardo Auriemma.

Confira a tabela abaixo com os itens e seus respectivos gastos, no caso de um segundo carro e de um táxi:



Quanto se gasta mensalmente para manter o segundo carro (em R$)

Segundo carro de R$ 40 mil Taxi
1. Depreciação 444 0
2. IPVA 134 0
3. Licenciamento 10 0
4. Multas 7 0
5. Seguro 200 0
6. Franquia 33 0
7A. Estacionamento mensal 80 0
7B. Estacionamento avulso 72 0
8. Zona azul 15 0
9. Combustível 480 0
10. Lavagem 30 0
11. Troca de óleo 20 0
12. Manutenção 111 0
13. Polimento 20 0
14. Perda da aplicação 260 0
15. Andar de táxi (mensal) 0 1.008
Total R$ 1.916 R$ 1.008

Modelos compactos

Segundo a Molicar, é preciso ter cuidado com o cálculo, pois ele varia de acordo com o modelo do segundo veículo. No caso de automóveis de luxo, a comercialização é voltada ao status e design atualizado, tendendo de fato a uma depreciação considerável e a baixa procura pelos modelos usados.

Mas, em se tratando de veículos compactos, como os "populares" e as pickups de modelos leves, a depreciação não é grande, chegando no teto de 6% ao ano.

No primeiro caso, a grande ressalva refere-se à variação do mercado: se surgir um compacto mais barato, o preço do usado pode depreciar em níveis maiores. Em contrapartida, se o modelo aumentou de preço até o momento da venda, o usado acompanhará essa alta.

De qualquer forma, os "populares" tendem a atrair o interesse do mercado. Se for uma pickup, então, a venda é certa, pois há um grande interesse das transportadoras de pequeno e médio porte.

Seria recomendável a aquisição desses últimos modelos, de acordo com a Molicar, pois a utilização de táxis pode trazer problemas quanto à sua disponibilidade para corrida.

Fonte: UOL

É difícil se atentar para esses números quando se tem um carro, mas o resultado chega a assustar!

segunda-feira, 1 de setembro de 2008

Preparing to rescue Hubble

Preparing to rescue Hubble
The Space Shuttle Atlantis is scheduled to launch next month (October 8th), carrying new instruments, batteries and gyroscopes to the Hubble Space Telescope. This will be the final servicing mission to Hubble, the 30th flight of the 23-year old Atlantis, and one of the final 10 flights of the Space Shuttle program, which will be retired in 2010. Even though Shuttle launches may seem to have become commonplace, their preparation and execution is still a months-long process, requiring the work and diligence of thousands to make sure the aging, complex systems are all in perfect condition for launch. Here are some photos of the ongoing preparations for the launch of this mission, STS-125, some of the people involved in making it work, and the crew, who will assume the risks to help keep Hubble alive. (23 photos total)

One of the three main engines for space shuttle Atlantis is transported to bay number 1 at NASA Kennedy Space Center's Orbiter Processing Facility for installation on June 10, 2008. Atlantis is the designated vehicle for the STS-125 mission to service the Hubble Space Telescope. (NASA/Kim Shiflett)

On June 11, 2008, in NASA Kennedy Space Center's Orbiter Processing Facility bay 1, technicians coordinate the movement of one of the three main engines being installed on space shuttle Atlantis. Launch is targeted for Oct. 8. (NASA/Kim Shiflett) #

The Pegasus barge carrying Atlantis' external fuel tank is towed into the turn basin in the Launch Complex 39 Area at NASA's Kennedy Space Center on July 15, 2008. The tank will be offloaded and moved to the Vehicle Assembly Building, once inside the building, it will be raised to vertical, lifted and moved into a checkout cell. (NASA/Jack Pfaller) #

In the Launch Complex 39 Area at NASA's Kennedy Space Center in Florida, the external tank for space shuttle Atlantis' STS-125 mission to the Hubble Space Telescope sits ready for offloading from the Pegasus barge on July 15, 2008. Next stop is the Vehicle Assembly Building, where the tank will be raised to a vertical position, lifted and moved into a checkout cell in the cavernous building. (NASA/Amanda Diller) #

In the Vehicle Assembly Building at NASA's Kennedy Space Center, the external tank for space shuttle Atlantis is lifted out of the checkout cell. The tank will be moved to high bay 3 and lowered toward the solid rocket boosters for mating. The tank and boosters will be secured on the mobile launcher platform below. (NASA/Jack Pfaller) #

This view shows storm clouds gathering over Launch Complex 39 at NASA's Kennedy Space Center on July 29th, 2008, a common occurrence at this time of the year in Florida. The 525-foot-tall Vehicle Assembly Building towers above the complex, in the center, with the Launch Control Center nestled at its base to the right. The turn basin is behind the trees, at right. (NASA/Chris Chamberland) #

In Kennedy's Vehicle Assembly Building, an overhead crane lifts space shuttle Atlantis from its transporter on August 23, 2008. (NASA/Dimitri Gerondidakis) #

Space shuttle Atlantis is suspended above the transfer aisle in the Vehicle Assembly Building on August 23, 2008. The shuttle will be lifted into high bay 3 and joined with the two solid rocket boosters and external tank. (NASA/Dimitri Gerondidakis) #

On August 23, 2008, Atlantis is moved across the I-beam toward the waiting external fuel tank and twin solid rocket boosters in high bay 3 of Kennedy's Vehicle Assembly Building, where they will be attached. Note the technician standing at bottom right for a sense of scale. (NASA/Dimitri Gerondidakis) #

Attired in a training version of her shuttle launch and entry suit, astronaut K. Megan McArthur, STS-125 mission specialist, awaits the start of a training session in the Space Vehicle Mockup Facility at Johnson Space Center back on January 29th, 2008 (NASA/Johnson Space Center) #

While seated at the commander's station, astronaut Scott D. Altman, STS-125 commander, participates in a post insertion/de-orbit training session in the crew compartment trainer (CCT-2) in the Space Vehicle Mockup Facility at Johnson Space Center on January 29, 2008. (NASA/Johnson Space Center) #

Astronaut Mike Massimino practices EVA procedures for repairing the Space Telescope Imaging Spectrograph (STIS). Shown above, Mike is using the new Mini-Power Tool to remove tiny screws from the STIS electronics bay cover plate. The Fastener Cover Plate retains the 111 screws, which would otherwise float free in orbit during the EVA. #

In the Orbiter Processing Facility at NASA's Kennedy Space Center, STS-125 Mission Specialist Andrew Feustel practices using one of the cameras for the mission. The crew is at Kennedy for a crew equipment interface test, which provides hands-on experience with hardware and equipment on the mission. Photo taken July 11, 2008 (NASA/Kim Shiflett) #

Servicing Mission 4 astronaut Drew Feustel trains with fellow astronauts and Hubble engineers in the clean room at NASA's Goddard Space Flight Center. Feustel is using a computer-controlled power tool, called the Pistol Grip Tool, to install the Wide Field Camera 3 into a high-fidelity Hubble model. (NASA/Goddard Space Flight Center) #

On August 6, 2008, a technician performs black light inspection on Hubble's Cosmic Origins Spectrograph, one of three main instruments being taken to Hubble aboard Atlantis. Black light inspection uses UVA fluorescence to detect possible particulate microcontamination, minute cracks or fluid leaks. (NASA/Kim Shiflett) #

In the Orbiter Processing Facility at NASA's Kennedy Space Center, STS-125 Pilot Gregory C. Johnson examines the cockpit window on space shuttle Atlantis, checking for sharp edges on July 11th, 2008. The inspection is part of the crew equipment interface test, which provides hands-on experience with hardware and equipment for the mission. (NASA/Kim Shiflett) #

Under escort, the first major flight hardware for space shuttle Atlantis' STS-125 mission to NASA's Hubble Space Telescope arrives at NASA's Kennedy Space Center on July 17, 2008. The payload carriers will be prepared for the integration of telescope science instruments, both internal and external replacement components, as well as the flight support equipment to be used by the astronauts during the servicing mission. (NASA/Jack Pfaller) #

In the Payload Hazardous Servicing Facility at NASA's Kennedy Space Center, the Wide Field Camera 3, or WFC3, is moved toward the Super Lightweight Interchangeable Carrier. As Hubble enters the last stage of its life, WFC3 will be Hubble's next evolutionary step, allowing Hubble to peer ever further into the mysteries of the cosmos, and will study a diverse range of objects and phenomena, from young and extremely distant galaxies, to much more nearby stellar systems, to objects within our very own solar system. WFC3 will take the place of Wide Field Planetary Camera 2, which astronauts will bring back to Earth aboard the shuttle Atlantis. (NASA/Amanda Diller) #

The Multi-Use Logistics Equipment (MULE) Shuttle carrier is readied for flight on STS 125 by technicians in a large cleanroom at the Goddard Spaceflight Center. The MULE, which will be located in the back of Atlantis' cargo bay, will carry the Relative Navigation System, Hubble's New Outer Blanket Layers, or NOBLs, and a variety of contingency tools and crew aids. (NASA/Goddard Spaceflight Center) #

In the high bay of the Payload Hazardous Servicing Facility at NASA's Kennedy Space Center, three of four carriers supporting the space shuttle Atlantis STS-125 Hubble Space Telescope servicing mission have been unwrapped for final launch processing. The Super Lightweight Interchangeable Carrier and the Orbital Replacement Unit Carrier can be seen through the distinctive soft capture mechanism, or SCM, of the Flight Support System. The SCM will be permanently attached to Hubble's aft shroud by spacewalking astronauts and will provide a rendezvous and docking target that can be easily seen and recognized by a docking vehicle. (NASA/Jack Pfaller) #

Preparation and inspections need to be meticulous. Here is a close up view of a valve removed from Atlantis' external tank inside the Vehicle Assembly Building at NASA's Kennedy Space Center. Technicians removed the valve after small dings (center, near tip of tool) were found on the sealing surface of the quick disconnect system that handles liquid-hydrogen fuel for the shuttle's three main engines. (NASA/Dimitri Gerondidakis) #

Servicing Mission 4 astronauts practice on a Hubble model underwater at the Neutral Buoyancy Lab in Houston under the watchful eyes of NASA engineers and safety divers. (NASA) #

On June 4th, 2008, the STS-125 crewmembers take a moment to pose for a crew photo prior to a training session in the Space Vehicle Mockup Facility at NASA's Johnson Space Center. From the left are astronauts Michael J. Massimino, Michael T. Good, both mission specialists; Gregory C. Johnson, pilot; Scott D. Altman, commander; K. Megan McArthur, John M. Grunsfeld and Andrew J. Feustel, all mission specialists. (NASA/Johnson Space Center) #

Informações pessoais e fotos de crianças devem ficar longe da internet

Informações pessoais e fotos de crianças devem ficar longe da internet

Seja para manter contato com amigos, seja para conhecer novas pessoas, crianças que acessam a internet devem ser orientadas sobre os benefícios e os malefícios que a interação pode trazer.

Em redes sociais, os pais devem aconselhar os filhos para que eles não forneçam informações pessoais em demasia. Nome completo, nome dos pais, escola onde estuda, endereço e telefone devem ficar longe do perfil da criança.

Quando possível, diga para a criança restringir o acesso ao perfil para amigos e família.
Diga para ela evitar, também, a postagem de fotos --alguém pode fazer o download da imagem, alterá-la, ou até mesmo usá-la em sites de pedofilia.

A recomendação de não falar com estranhos, repetida à exaustão pelas famílias, também vale para o ambiente da internet --tantos em redes quanto em programas de bate-papo.

Com a facilidade de ocultar suas identidades, criminosos se aproveitam da inexperiência das crianças para envolvê-las em redes criminosas, como a de exploração sexual.

Os pais devem ficar atentos a mudanças de comportamento. Se a criança se mostrar tensa, mudar constantemente de humor, ficar nervosa ou ansiosa, apresentar problemas para dormir ou começar a evitar contato com amigos, pode ser sinal de que ela está sendo vítima de alguma perturbação.

Além de conselhos, os pais também têm a opção de instalar programas de segurança, como o Net Nanny (www.netnanny.com), que filtram conteúdo adulto ou violento.

Outra recomendação é manter o computador em uma área comum da casa. Assim, fica mais fácil acompanhar o que as crianças fazem on-line.

Dicas de segurança

Alerte

É comum encontrar pessoas que mentem sobre idade, sexo e personalidade. Acompanhe as atividades do seu filho

Ensine

Oriente seu filho para não compartilhar dados como telefone, endereço, nomes de escola, parentes e amigos

Oriente

Mostre como arquivo desconhecido pode ser perigoso

Proteja

Diga que ele pode e deve contar com você em caso de dúvida ou contato com conteúdos desagradáveis

Misture

Incentive outras atividades, como esportes e brincadeiras

Denuncie

Se suspeitar de algo que viole os direitos humanos, denuncie em www.safernet.org.br

Fonte: SaferNet